fredag 5 december 2014

Barnrådet

Barnrådet har idag diskuterat den inkomna motionen.
Vi gjorde den som två "rollspel". Första där jag bestämde allt i leken. Hur kändes det? "Inte bra." "Känns ont i magen."
Andra omgången då jag mer la det på "är det okej att vi gör så här..." "Jag har en ide, ett förslag...".
Hur kändes detta? "Bra!"

Vi diskuterade också vad vi kan göra om inte reglerna följs. "Påminna." "Ändra reglerna." ""Säga till en vuxen."

Måste jag ha kort hår, bruna ögon, ha grön tröja, vara pojke etc etc för att vara med i leken?
"NEJ!" Här var de mycket överens.

De deltagande på mötet förde anteckningar, med datum... Komihåg lappar skrevs för att ta med hem...

På em. Samlade vi oss med dem som lämnat in motionen. Vi berättade vad barnrådet kommit fram till, motiverade och diskuterade. Kom fram till att hemma kan det vara andra regler.

I Lammets lekar bestämmer vi tillsammans och kommer överens. Hur tycker du, hur tycker jag. Hur kan vi mötes?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar